lördag 2 januari 2010

användarna

Gick igenom bilderna. Nästan alla, och tro mig det var många.
Kände suget i magen när jag såg dem. Vissa mer än andra. Jag vill vara så. I alla fall på ett ungefär. Jag måste jobba för det, men det kommer bli skönt. Sommaren närmar sig igen, och då ska det vara klart. Jag vill bara leva och flyta på vakuum.

Vintern kändes avlägsen idag. Det kändes bara uppfriskande att vara ute. Inte alls grått och deprimerande. Jag kan inte känna att jag är på väg mot ett visst håll, varken förbättring eller försämring. Dagarna får komma som dem vill.
Kanske slutar jag med mixturen och fortsätter kämpa i ett oberoende tillstånd.

"Den bästa medicinen är att gå."

Ibland hånar jag morsan för hennes dumma kommentarer, men ofta har hon rätt, trots att det tar ett tag innan jag vill inse det.
-
Mötet som kommer att avgöra det kommande halvåret närmar sig. Jag hoppas att det kommer bestämmas på ett främjande sätt för mig så att jag kan röra mig mer fritt och inte bara fokusera på en närvaro, som i slutändan ändå inte lönar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar